Terkini

Mesyuarat Agung SRA Bangi Lama 2009

Saya berkesempatan menghadiri Mesyuarat Agung SRA Bangi Lama Ahad lepas. Alhmadulillah mensyuarat tersebut telah berjalan dengan lancar dan mendapat banyak reaksi daripada ahli mesyuarat. Tiada perlantikan AJK baru kerana tempoh penjawatannya adalah selama 2 tahun bermula tahun lepas hingga tahun depan (2010). Mesyuarat dirasmikan oleh ADUN Bangi, YB Dr. Shafie. YB juga telah menyumbangkan sebiji komputer kepada sekolah kerana komputer sekolah telah dicuri baru-baru ini. YB juga melancarkan Tabung Pembinaan Tempat Menunggu Bas yang dianggarkan mencecah RM12 ribu. Jumlah kutipan yang dikumpul pada hari tersebut adalah dalam anggaran RM600 dan YB akan menyumbangkan separuh daripada jumlah keperluan. Maka masih berbaki dalam RM5 ribu untuk dikutip. Sesiapa yang berminat untuk menderma, bolehlah menyumbangkan kepada SRA Bangi Lama.

Antara perkara yang dibincangkan dalam mesyuarat tersebut:

  1. Masalah lalu-lintas keluar masuk ke SRA Bangi Lama. Kemungkinan bonggol akan dibuat bagi memudahkan kanak-kanak melintas dan kenderaan keluar atau masuk.
  2. Jalan berlobang. Ianya diturap menggunakan wang PIBG dan lopak sedia ada telah ditutup.
  3. Projek Pembinaan Tempat Menunggu Bas. Masih banyak wang sumbangan diperlukan.
  4. Pelajar pindah ke SRA BSP. Masih menunggu arahan. Berkemungkinan separuh pelajar akan berpindah.
  5. Masalah kantin: duit bayar, makanan tak dapat. Dicadangan meninggikan tempat pelajar beli makanan dan mengarah pelajar beratur.
  6. Yuran RM50. Dikekalkan dan juga masih dikekalkan mana-mana keluarga mempunyai anak lebih daripada tiga orang perlu membayar untuk dua pelajar sahaja (RM100).
  7. Adakan website dan email.
  8. Baiki tandas. Sedang dijalankan dan diteruskan.
  9. Keselamatan. Sekolah tidak mampu mengadakan pengawal keselamatan sepenuh masa. Maka masih perlu mengharap daripada cleaner cum pengawal keselamatan.
  10. Prestasi pelajar. Perlu ditingkatkan.

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet