Terkini

LAPORAN KECURIAN KERETA DI PUTRA VILLA (TOWN HOUSE) PADA 22 APR 2009

LAPORAN KECURIAN KERETA DI PUTRA VILLA (TOWN HOUSE) PADA 22 APR 2009

Penduduk yang dihormati,

Sebuah kereta jenis TOYOTA HILUX bernombor daftar WHS 5049 (dilaporkan baru satu bulan dibeli – menggunakan plat nombor lama) telah didapati hilang pada pagi, 22 Apr 2009. Kereta tersebut yang diletakkan di luar hadapan rumah No. 22 Jalan Seri Putra 7/4 didapati tiada disebelah pagi semasa hendak keluar ke tempat kerja. Kehilangan mungkin berlaku diantara jam 1.00 hingga jam 6.00 pagi. Barang-barang yang hilang bersama yang ditinggalkan di dalam kereta tersebut ialah sebuah Lap-Top dan dokumen-dokumen penting kepunyaan syarikat.


Seperti yang semua sedia maklum, kehilangan kereta dan motorsikal berluasa berlaku di mana-mana jua tidak kira tempat dan masa. Semua adalah diingatkan supaya sentiasa berwaspada dan berjaga-jaga apabila hendak meletak atau meninggalkan kereta dengan menentukan kereta dikunci serta dikunci dengan kunci tambahan. Seperkara lagi yang sering diperingatkan supaya tidak meninggalkan barang-barang penting dan berharga di dalam kereta kerana selain daripada kereta dicuri ianya juga akan menjadi minat dan keinginan kepada penjenayah memecah cermin kereta untuk mencuri barang-barang yang terdapat di dalamnya.


Sila hebahkan kepada semua saudara-saudara, rakan-rakan, sahabat-sahabat, kawan-kawan dan jiran-jiran agar kejadian sebegini dapat dikongsi bersama untuk sentiasa beringat diantara satu sama lain dan mengawasi kawasan kediaman masing-masing daripada kehadiran penjenayah-penjenayah yang tidak diduga. Sebarang perkara yang nampak dicurigai, ditakuti atau diwas-was hendaklah segera dilaporkan kepada pihak Polis ditalian 03-8925 8222 untuk diambil tindakan segera sebagai tindakan menghalang dan mencegah jenayah.

Sekian.

Norizan bin Hj Sulaiman

Eksekutif Keselamatan

nsizan@umland.com.my

Bangi Heights Development Sdn Bhd

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet