Terkini

United 3-0 Bolton



Kuda tua United, Scholes, menjaringkan gol pertama United dalam masa tambahan sebelum berakhirnya separuh masa pertama. United menguasai permainan pada separuh masa pertama, tetapi penyudah yang tumpul menjadikan United terikat tanpa jaringan sehinggalah Scholes yang telah bersara tetapi membuat penampilan semula menjaringkan gol pertama. Gol gerakan Velencia dari sebelah kanan meluru melepasi penyerang United, Welbeck, tetapi disambar oleh Scholes yang berada di sebelah kiri pintu gol. Gol itu penawa duka setelah Rooney gagal menyempurnakan tendangan penalti sebelum itu setelah Welbeck di jatuhkan. Menurut pengulas, pemain terbaik pada perlawanan tersebut adalah Danny Welbeck.



Welbeck dengan kelincahan dan skil yang mengagumkan telah memberi kegusaran kepada pertahanan Bolton akhirnya menjaringkan gol kedua. Jaringan tersebut atas umpanan Wayne Rooney berjaya disambar oleh Welbeck walaupun dicabar oleh pertahanan lawan. Welbeck dan Rooney cedera semasa menyempurnakan jaringan tersebut dan Welbeck terpaksa dikeluarkan.



Baki perlawanan melihat kedua pasukan menyerang, bagaimanapun United dapat menambah jaringan melalui Carrick hasil tendagan lencong ke penjuru kanan gol dari luar kawasan penalti. Gol tersebut mematikan harapan Bolton yang akhirnya tewas kepada United 3-0.

Video:http://www.dailymotion.com/video/xnp0k1_manchester-united-v-bolton-wanderers_sport?start=0#from=embediframe

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet