Terkini

Cadangan pembangunan Surau Al-Hijrah yang kekal

Insya-Allah ahli karyah Surau Al-Hijrah dalam usaha untuk membangunakan surau kekal di tapak surau sekarang. Berikut dikongsikan pelan cadangan pembinaan tersebut. Insya-Allah akan dimulakan awal tahun 2011 dan dijangka siap suku ke-3 2011. Sebarang sumbangan amat dialu-alukan. Cadangan, pandangan, komen atau maklumat lanjut, sila hubungi AJK Surau Al-Hijrah atau dipostkan di sini http://surau-al-hijrah.blogspot.com/.




Pandangan surau sahaja tanpa bangunan belakang. Surau akan didirikan 2 tingkat dan dijangkan boleh memuatkan 400 orang pada satu-satu masa.


Pandangan depan (dari Putra Tropika)


Pandangan belakang (dari Seriputra5)


Pelan tingkat bawah. Ruang solat utama dan bangunan tambahan diasingkan. Bangunan tambahan meliputi billik musafir (2), stor, dan bilik (2 yang boleh dijadikan tadika/taska). Juga disediakan ruang legar antara ruang solat utama dan bangunan tambahan. Bilik pengurusan jenazah juga akan disediakan.


Pelan tingkat 1. Surau (ruang solat wanita) dan bangunan tambahan diasingkan. Bangunan tambahan yang panjang boleh dikecilkan dan boleh digunakan sebagai dewan atau dibahagikan kepada beberapa kelas.


Lokasi sebenar surau.


Pelan keseluruhan termasuk kawasan hijau dan tempat letak kenderaan.





Gambar bersaiz lebih besar boleh diperolehi di sini:
http://www.facebook.com/album.php?aid=594995&id=329327610175&ref=mf

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet