Terkini

WIFI di Seri Mawar



Seperti yang pernah JMB maklumkan tentang penambahbaikan WIFI di Seri Mawar, alhamdulillah JMB dan Dzaf Hotspot Solution telah bersetuju untuk bekerjasama agar keseluruhan blog Seri Mawar dapat diliputi dengan WIFI.

Buat permulaan, percubaan sedang dijalankan di Blok B dan akses meliputi hampir keseluruhan Blok B sehingga ke kawasan pagar berhampiran Seri Dahlia. Akses liputan juga dipercayai boleh mencapai penduduk Acacia dan unit-unit Blok A yang berhampiran Blok B.

Cara penggunaannya ada adalah dengan pembelian kad prepaid. Sejam hanya dikenakan bayaran sebanyak RM0.75. Anda boleh melayarinya dari rumah anda, di meja dan kerusi rehat di taman Blok B atau dari kenderaan anda. Kad prepaid tersebut akan mula dijual di pejabat pengurusan JMB Seri Mawar.

Secara rasminya, tempoh percubaan rasmi akan dimulakan mulai 1 Mac 2010 hingga 31 Mac 2010. Pada minggu pertama (1 - 7 Mac), pihak pembekal telah bersetuju untuk memberikan akses percuma selama 20 minit untuk sekali Login. Selepas waktu tersebut Mac address pengguna akan disekat selama 12 jam. Selepas 12 jam, boleh login balik. Bagaimanapun untuk akses berterusan, pengguna digalakkan membeli prepaid berharga RM5, RM10 atau RM30.

Diharap ramai yang akan menggunakan perkhidmatan ini kerana ianya lebih murah dan sangat mudah digunakan. Hanya yang anda perlu ada, komputer dengan akses WIFI dan kad prepaid Mahkota Hotspot.

Manual penggunaan disini.

Selamat berinternet.

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet