Terkini

Puad tinjau sekolah terbengkalai Selasa ini

Jan2010   Posted by azizailan   Labels: Anak-anak Sekolah

Petikan dari Utusan Malaysia 29/01/10 (Jumaat)

KUALA LUMPUR 28 Jan. - Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi (gambar) akan melawat tapak projek pembangunan sekolah menengah terbengkalai di Bandar Seri Putra, Bangi pada Selasa depan selepas berita mengenainya dilaporkan akhbar ini semalam.

Beliau yang dihubungi Utusan Malaysia berkata, lawatan itu penting untuk membolehkannya mendapat perkembangan terkini tentang status projek tersebut.

Katanya, ini sejajar dengan polisi kementerian yang sememangnya memandang serius terhadap masalah projek sekolah 'sakit' yang gagal disiapkan mengikut jadual di seluruh negara.

"Saya masih belum mendapat laporan penuh mengenai projek sekolah terbengkalai di Bandar Seri Putra, Bangi tetapi saya akan pergi sendiri melawat projek berkenaan untuk melihat perkembangannya pada Selasa ini.

"Sekarang ini, saya berada di Melaka juga bagi meninjau masalah serupa," katanya di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas laporan akhbar ini semalam berhubung projek pembangunan mendirikan sekolah menengah di Bandar Seri Putra, Bangi yang mengandungi 36 bilik darjah dan kemudahan berkaitan di kawasan itu gagal disiapkan sehingga kini.

Mengikut papan tanda yang dipasang, tarikh kerja-kerja pembangunan telah bermula pada 5 April 2007 dan sepatutnya siap pada 4 Disember 2008.

Difahamkan, pemaju asal telah diisytiharkan bankrap dan terdapat beberapa syarikat dikatakan berminat untuk meneruskan projek berkenaan.

Akibat ketiadaan sekolah menengah di kawasan itu, ibu bapa terpaksa menghantar anak-anak mereka ke sekolah-sekolah di kawasan sekitar yang semuanya terletak agak jauh.

Antaranya, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jalan Dua, Bandar Baru Bangi, SMK Jalan Reko, Kajang, SMK Salak Tinggi dan SMK Engku Hussain, Semenyih.

*harap ada perubahan ketara terhadap projek SAKIT ini selepas lawatan Dr.Puad nanti.....

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet