Terkini

Gambar Gotong-royong Perdana dan Skim Seri Mawar

Alhamdulillah semalam kita telah sama-sama menjayakan aktiviti Gotong-royong Perdana Bandar Seri Putra yang dianjurkan oleh Persatuan Penduduk (Induk) Bandar Seri Putra.

Wakil persatuan penduduk Seri Mawar telah sama-sama menjayakan acara senaman aerobic dan poco-poco serta majlis perasmian yang telah disempurnakan oleh YB Bangi Dr Shafie. Dianggarkan sekitar 400 orang hadir termasuk juga adik-adik kita daripada KUIS.




Seterusnya, wakil Seri Mawar telah kembali ke Seri Mawar untuk mengadakan gotong-royong kita sendiri di Skim Seri Mawar. Mulanya agak kurang mungkin kerana majlis persamian tadi habis agak lewat sekitar 9 pagi.

Dengan menggunakan 'heller' Wak Hassan telah berjaya menarik ramai lagi yang mungkin telah turun sebelum ini tetapi mendapati tiada orang dan juga mereka yang masih nyenyak dibuai mimpi untuk sama-sama bergotong royong.

Antara yang difokuskan adalah:
  • Longkang utama - didapati banyak batu dan pasir
  • Pokok besar - telah diperbincangkan dalam mesyuarat JMB untuk menebang kebanyakan pokok kerana dikhuatiri akarnya akan merosakkan struktur asas apabila semakin besar.
  • Pokok menjalar di pagar
  • Sampah dan lalang antara pagar dalam dan luar
  • Longkang luar dan juga tanah kosong selepas pagar





Dianggarkan seramai 70 orang warga Seri Mawar turut hadir termasuklah warga cilik dan kaum ibu. Didapati kaum ibu lebih ramai daripada kaun bapa. Terima kasih kepada kaum ibu Seri Mawar.

Koleksi gambar boleh dilihat disini:
http://www.facebook.com/album.php?aid=86154&id=91019927486

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet