Terkini

Isu Fogging atau Semburan Nyamuk

Pihak JMB telah menghubungi pegawai kesihatan MPKj berkaitan isu semburan nyamuk (fogging) yang selalu dilakukan dengan mengejut. Maka kami telah memohon agar dapat memaklumkan pihak kita dengan lebih awal supaya maklumat tersebut dapat disampaikan kepada penduduk Mawar.

Menurut mereka, kebanyakan tindakan tersebut adalah secara ad-hoc dan sukar untuk mereka maklumkan terlebih dahulu. Tetapi satu unit pemeriksaan akan dikerahkan pada sebelah awal lagi sebagai unit peninjau. Kalau unit ini dapat melaporkan kepada JMB pun susah baik sebab maklumat tersebut dapat disebarkan.

Di akhir perbualan, walaupun mereka keberatan tetapi akan cuba mencari jalan agar maklumat awal dapat diberikan. Maka tak adalah secara tergesa-gesa, mak-mak yang sedang masak terpaksa berhenti; Bapa-bapa yang baru ingin melabuhkan badan di kerusi malas terpaksa keluar; anak-anak yang baru balik sekolah tak dapat bersiap pergi mengaji dsb. Pokoknya kalau maklumat penyemburan diberi lebih awal, penduduk dapat merancang pergerakan mereka ketika waktu penyemburan tersebut.

0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet