Terkini

JEMPUTAN KE KARNIVAL ISLAM BAKIT 2012

JEMPUTAN KE KARNIVAL ISLAM BAKIT 2012



YBhg. Dato'/ Datin Sri/Prof./Dr./Tuan/Puan/Sdra/Sdri,

Perkara di atas adalah dirujuk.

Sukacita dimaklumkan Badan Kebajikan Islam Telekom Malaysia (BAKIT) dengan kerjasama Universiti Multimedia dan BAKIT-MMU akan menganjurkan KARNIVAL ISLAM BAKIT 2012 bersempena Majlis Tilawah dan Hafazan Al-Quran Peringkat Kebangsaan TM Kali Ke-36, yang akan berlangsung pada 1 hingga 3 Jun 2012 di MMU Kampus Cyberjaya.

Antara aktiviti-aktiviti menarik yang akan berlangsung sepanjang program ini adalah seperti berikut:

  1. Pertandingan Tilawah Al-Quran

    • Tarikh : 2 Jun 2012

    • Masa : 8.30 pagi – 5.00 petang

    • Tempat : Dewan Tun Canselor & MPH


  1. Pertandingan Hafazan Al-Quran

    • Tarikh : 2 Jun 2012

    • Masa : 8.30 pagi – 5.00 petang

    • Tempat : XR1001 & XR1002


  1. Pertandingan Bercerita Kanak-Kanak

    • Tarikh : 2 Jun 2012

    • Masa 8.30 pagi – 2.00 petang

    • Tempat : XR1003


  1. Forum Perdana bertajuk "Al-Quran Memperkasa Ummah"

    • Tarikh : 2 Jun 2012

    • Masa : 9.00 mlm – 11.00 malam

    • Tempat : Dewan Tun Canselor

    • Ahli Panel : Dr. Hj. Mohd Shafie B. Hj. Md. Amin, Imam Muda Hizbur & Imam Muda Aran


  1. Gerai Jualan

    • Tarikh : 2-3 Jun 2012

    • Tempat : Di hadapan Dewan Tun Canselor





  1. Majlis Penutup

    • Tarikh : 3 Jun 2012

    • Masa : 9.00 pagi – 12.30 t/hari

    • Tempat : Dewan Tun Canselor

    • Perasmian penutup oleh YBhg. Datuk Dr. Halim B. Shafie, Pengerusi TM

    • Penampilan istimewa : Imam Muda Asyraf & Kumpulan Demascus

Untuk makluman tuan / puan, matlamat majlis ini diadakan adalah untuk membudayakan Al-Quran, mukjizat agung yang diturunkan oleh Allah S.W.T kepada umat Nabi Muhammad S.A.W supaya dapat diamalkan dalam kehidupan harian warga kerja Kumpulan TM yang beragama Islam dan ahli keluarga masing-masing. Semoga dengan pendekatan ini, Allah S.W.T akan memberi rahmat dan keberkatan kepada Syarikat untuk terus maju dengan melahirkan warga kerja yang berintegriti, bekerja dalam satu kumpulan dengan semangat "Teaming With Passion" dan memberikan pengalaman yang terbaik kepada para pelanggan dengan perkhidmatan yang ikhlas (Service From The Heart) selaras dengan syariat Islam.

Disamping itu juga, majlis ini insya Allah akan dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim di kalangan warga kerja Kumpulan TM dan kaum keluarga masing-masing, dan  diantara anggota-anggota sokongan dengan pihak Pengurusan Kanan / Atasan Syarikat.

Sehubungan dengan itu, pihak jawatankuasa dengan segala hormatnya menjemput tuan / puan dan ahli keluarga ke program-program di atas. Sesungguhnya kehadiran tuan / puan akan menyerikan lagi majlis ini. Untuk maklumat lanjut, pihak tuan / puan boleh menghubungi kami di talian telefon seperti berikut :


Sekian, terima kasih.






ESOK: Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012

Jangan lupa ESOK Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012.

Jom ramai-ramai hadir berikan sokongan.

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================



---------- Forwarded message ----------


Inline images 1

Inline images 2

Inline images 3

Inline images 4

Klik imej untuk pembesaran


Semua penduduk yang dihormati,

 

Dikepilkan jadual perlawanan pertandingan badminton BSP 2012 pada 26 Mei 2012 di SK BSP.

 

Mohon semua pengerusi menyampaikan kepengetahuan pemain-pemain skim masing-masing.

 

Sekian, terima kasih.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

 



SRABSP: Projek Wakaf Al-Quran 500 Unit Dibekalkan

Salam.

Saya menerima pesanan khidmat ringkas (SMS) daripada YDP SRABSP yang memaklumkan bahawa 500 unit Al-Quran telah disalurkan untuk kegunaan sekolah. Dan PIBG masih memerlukan RM20 ribu lagi untuk 700 unit lagi. Harapnya makin ramai yang tampil untuk merialisasikan projek ini.

Terima kasih kepada semua yang telah menjadikan projek ini satu kenyataan.

Salams. 500 Qurans were delivered today. We got a further RM2 discount. We ve a balance of 7k in d wakaf ac. We need another 20k. Thanks 4 ur efforts andhope we can continue d good work.

========================
PIBG SRABSP
========================



---------- Forwarded message ----------

Alhamdulillah, projek Wakaf 1,200 Naskah Al-Quran yang PIBG SRABSP lancarkan pada 3 Mac 2012 (semasa AGM PIBG) telah mencapai 50% sasaran (atau RM 25,200 telah dikutip). Bagi pihak PIBG SRABSP, ribuan terima kasih kepada penderma. Mudah-mudahan mendapt balasan yang setimpal daripadaNya.

Seterusnya diharap akan tampil lagi penderma bagi memenuhi keperluan 50% lagi yang diperlukan. Wakaf tersebut boleh disalurkan ke tabung PIBG SRABSP seperti yang tertera di bawah.

Diharap ibubapa, individu atau syarikat dapat membantu PIBG dalam melaksanakan hajat di atas.

Sumbangan tuan/puan, PIBG ucapkan ribuan terima kasih.

-Bagi Pihak PIBG SRABSP-

Projek Wakaf 1,200 Naskah Al-Quran
http://srabandarseriputra.blogspot.com/2012/03/catatan-mesyuarat-agung-pibg-srabsp.html

Inline images 1

Inline images 2 Inline images 3

Inline images 4

Inline images 1
Klik untuk pembesaran

Sumbangan boleh disalurkan secara tunai, cek, wang pos atau online kepada:

PIBG SRA Bandar Seri Putra

Bank Muamalat
1408 00000 626 717
SMSkan maklumat kepada Bendahari 0166743938


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150618865553863.407031.179473523862&type=3

Pertemuan dan Borang Maklum Balas

Inline images 1

Gambar Hiasan

Borang Maklum Balas PIBG SKBSP

Seperti tahun 2011, pihak PIBG sekali lagi akan mengadakan pertemuan bersama entiti-entiti yang berkepentingan dalam urusan SK Bandar Seri Putra. Secara tentatifnya, pertemuan tersebut akan diadakan pada 26 Jun 2012 (semasa Hari Terbuka Akademik) tetapi tertakluk kepada perubahan. Tarikh yang pasti akan dimaklumkan secara bersurat oleh PIBG.

Oleh itu, bagi melancarkan pertemuan, pihak PIBG memohon dapatlah kiranya mereka yang berkenaan terutamanya ibubapa dapatlah mengisi maklum balas ini. Seterusnya perbincangan nanti akan terus menjurus kepada permasalah yang telah dinyatakan disini, lebih tersusun dan telah ada cadangan penyelesaiannya.

BORANG MAKLUM BALAS

Sebarang pertanyaan atau maklum balas, sila emailkan kepada skbandarseriputra@gmail.com.

Mudah-mudahan usaha sedikit ini dapat memantapkan lagi sekolah anak-anak kita.

-PAKSI-
Bagi Pihak PIBG.

Makluman Kemalangan Van Sekolah (Penghantaran Semula)

Inline images 1
Klik untuk pembesaran

Makluman kemalangan kepada yang berkaitan untuk tindakan lanjut.

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================


Makluman Kemalangan Van Sekolah



Makluman kemalangan kepada yang berkaitan untuk tindakan lanjut.

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

Jadual Perlawanan-Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012

Inline images 1

Inline images 2

Inline images 3

Inline images 4

Klik imej untuk pembesaran


Semua penduduk yang dihormati,

 

Dikepilkan jadual perlawanan pertandingan badminton BSP 2012 pada 26 Mei 2012 di SK BSP.

 

Mohon semua pengerusi menyampaikan kepengetahuan pemain-pemain skim masing-masing.

 

Sekian, terima kasih.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

 


SRABSP: Projek Wakaf Al-Quran Mencapai 50% Sasaran

Alhamdulillah, projek Wakaf 1,200 Naskah Al-Quran yang PIBG SRABSP lancarkan pada 3 Mac 2012 (semasa AGM PIBG) telah mencapai 50% sasaran (atau RM 25,200 telah dikutip). Bagi pihak PIBG SRABSP, ribuan terima kasih kepada penderma. Mudah-mudahan mendapt balasan yang setimpal daripadaNya.

Seterusnya diharap akan tampil lagi penderma bagi memenuhi keperluan 50% lagi yang diperlukan. Wakaf tersebut boleh disalurkan ke tabung PIBG SRABSP seperti yang tertera di bawah.

Diharap ibubapa, individu atau syarikat dapat membantu PIBG dalam melaksanakan hajat di atas.

Sumbangan tuan/puan, PIBG ucapkan ribuan terima kasih.

-Bagi Pihak PIBG SRABSP-

Projek Wakaf 1,200 Naskah Al-Quran
http://srabandarseriputra.blogspot.com/2012/03/catatan-mesyuarat-agung-pibg-srabsp.html

Inline images 1

Inline images 2 Inline images 3

Inline images 4

Inline images 1
Klik untuk pembesaran

Sumbangan boleh disalurkan secara tunai, cek, wang pos atau online kepada:


PIBG SRA Bandar Seri Putra

Bank Muamalat
1408 00000 626 717
SMSkan maklumat kepada Bendahari 0166743938


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150618865553863.407031.179473523862&type=3

Pandangan Berlawanan Berkaitan Gaji Minimum

Saya kongsikan pandangan yang berlawanan berkenaan perlaksanaan gaji minimum.

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

SKBSP - Surat Terkini Mei 2012


========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

[Terkini] Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012


Semua penduduk yang diingati,

 

Berikutan penerimaan penyertaan bagi Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012 dari penduduk kurang menggalakkan, pihak penganjur melanjutkan sekali lagi tarikh tutup penyertaan daripada 11 Mei 2012 kepada 16 Mei 2012.

 

Tarikh cabutan undi juga ditunda daripada 15 Mei 2012 kepada 18 Mei 2012.

 

Sekian, terima kasih.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

 

Borang Penyertaan


SAMBUTAN HARI ANGGOTA BOMBA SEDUNIA JBPM PUTRAJAYA 2012

Sumber: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150806173701762.391615.348304376761&type=1

Inline images 4

Inline images 6

Inline images 1

Inline images 2

Inline images 3

Inline images 5

Sempena Sambutan Hari Anggota Bomba Kali ke-37 Tahun 2012, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Putrajaya akan mengadakan pelbagai program dan aktiviti yang menarik.

Semua dijemput untuk hadir memeriahkan lagi Sambutan Hari Anggota Bomba ini. Kehadiran anda semua amat kami alu-alukan....

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

[Ingatan] Jangan Main Tekan-Tekan Suis Lampu Isyarat

Inline images 1

Saya kongsikan entri daripada salah seorang ibu. Diharap kita dapat sama-sama mengingatkan antara satu sama lain fungsi lampu isyarat yang tidak boleh dipermainkan. -PAKSI-
http://www.adzriel.com/2012/05/jangan-main-tekan-tekan-suis-lampu.html
Terima kasih kepada Puan Liza atas sikap prihatin beliau.


Monday, 14 May 2012

Jangan main tekan-tekan suis lampu isyarat!

Agaknya hari Sabtu baru adalah sorang budak sekolah ni kata "Garangnya makcik ni!". Apa taknya, tiba-tiba aje kena sound dek aku.

Macam biasa aku menunggu anak aku,
Asyikin pulang dari tusyen sekolah untuk murid-murid UPSR bermula pukul 11.00 pagi. Aku park kereta di tepi bahu jalan berhampiran dengan lampu isyarat laluan untuk pelajar sekolah melintas.

Lama menunggu di dalam kereta dengan anak bongsu aku,
Arif. Kononnya malas nak keluar dari kereta sebab malas nak mendukungnya yang dah makin membesar dan aktif. Dah nak 3 tahun pada 28 Mei 2012 nanti.

Murid-murid dah mula keluar, tapi macam biasa anak dara aku tu memang lambat munculnya. Sejak dia kecil lagi begitulah keadaannya selalu saja yang lewat keluar. Suka lenggang kangkung agaknya.


Adalah 2 orang budak lelaki yang berdiri di tiang lampu isyarat sambil tangan menekan suisnya. Lampu untuk laluan kenderaan bertukar merah dan pelajar bolehlah melintas bila lampu pejalan kaki bertukar hijau. Tetapi tiada siapa pun yang melintas waktu itu termasuklah 2 orang budak lelaki tadi.


Aku hanya memerhati mereka lagi. Bila lampu merah bertukar hijau untuk laluan kenderaan, mereka mula menekan semula suis lampu isyarat. Situasi tadi berulang hingga 3 kali dengan tiada siapa pun melintas walau pun lampu hijau untuk melintas dah menyala.


"Tak boleh jadi ni!"
, hati aku jadi geram.

Aku matikan enjin, dukung Arif dan melintas jalan menuju ke arah budak tu. Salah seorang sudah pun berlalu, tinggallah seorang yang masih sayangkan tiang lampu isyarat tu.


"Boleh tak jangan tekan suis tu kalau tak nak melintas?"
, aku tegur budak tu dengan nada tegas, tak rendah tak tinggi.

"Jangan main tekan-tekan je, nanti jalan jadi jem kat sini!"
, tambah aku lagi.

Terdiam budak tu. Nyarislah dia tak melawan cakap aku. Ada juga rasa hormatnya pada aku. Maknanya bukannya budak ni tak baik cuma nak main-main. Dia tak faham akibat dari perbuatannya. Dia mungkin hanya nampak kereta mula berhenti, kemudian bergerak. Dia tak nampak perbuatannya menyebabkan jalan menjadi semakin sesak, para pemandu menjadi marah dan mula menyumpah-nyumpah.


"Nak acik ambil gambar letak dalam facebook ke? Atau tunjuk gambar kat cikgu?"
, mengugut budak tu le pulak. Ishhh... macam kejam je kan. Psikologi untuk budak-budak je.

"Lain kali jangan buat lagi tau! Pesan dengan kawan-kawan pun jangan buat macam ni! Kalau betul-betul nak melintas, baru tekan suis tu!"
, aku tambah 'asam' lagi. Budak tu angguk je... fahamlah agaknya. Aku harap dia betul faham.

Bila hal begini berlaku, sebagai ibu bapa maka aku kena kerap pesan dengan anak-anak
"tekan suis tu sekali je, tak payah nak tekan banyak kali. Lepas tu tunggu je dia tukar hijau".

Berilah masa untuk lampu tu bertukar warna. Takkanlah bila tekan je terus tukar warna, maunya brek mengejut kereta yang datang. Tak pasal-pasal yang terus nak melintas pulak kena langgar sebab lampu dah hijau. Lepas tu bagi alasan tak rasa bersalah "Saya lintas je lah! Saya tak salah! Kereta yang salah!", Agak-agaklah sikit!

Selepas aku berlalu dari situ, budak tu dah menjauhkan diri dari tiang tu. Tak lama kemudian aku nampak maknya datang. Maka dia pun tekan suis lampu isyarat tu. Terasa lama agaknya, dia tekan lagi. Ish.. tak puas hati, maknya tekan lagi. Geleng kepala ajelah aku waktu tu. Faham-faham sendirilah.


Budak-budak ni nak kena pesan selalu tentang sikap menekan suis lampu isyarat di depan sekolah sama ada di pihak ibu bapa atau guru-guru. Tapi kalau ibu bapa, siapa pula nak ingatkan? Aku senang je, kalau jalan agak boleh nak melintas tu malas aku nak tekan suisnya.


========================
PAKSI
========================

SURAU AL-HIJRAH: Ceramah Malam Ini


 

 
Inline images 1
Klik untuk besarkan lokasi Surau Al-Hijrah

Malam ini: Ceramah Bulanan oleh Dr. Hafidzi Mohd Noor dengan tajuk SYRIA BERDARAH akan diadakan pada hari Ahad, selepas Solat Maghrib.


Kutipan derma utk Islamic Relief Msia akan dilancarkan.
 
Semua Jemaah dijemput hadir. Harap Maklum & Sebarkan.
 
Wassalam.


Ingatan mangsa ragut di BSP

Inline images 1

Berikut ingatan daripada seorang warga BSP yang jadi mangsa ragut.
Harap warga BSP terutama kaum ibu lebih berhati-hati.

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

SURAU AL-HIJRAH: KULIAH DAN CERAMAH BULANAN MEI


 
      
1. Kelas Tajwid kendalian Ustaz Nik Hilmizam akan berlangsung pada hari Jumaat,
selepas Solat Isyak.
 
2. Kelas Fiqh Manhaaj oleh Ustaz Zamerey akan diadakan pada hari Sabtu,
selepas Solat Maghrib.
 
3. Kuliah Subuh, Ahad 13 Mei oleh Ustaz Muhammad Subki Abd Rahman al-Hafiz,
mudir Maahad Tahfizul Quran wal Qira'at dengan tajuk : Persoalan Bid'ah & Isu-Isu semasa.
 
4. Ceramah Bulanan oleh Dr. Hafidzi Mohd Noor dengan tajuk SYRIA BERDARAH
akan diadakan pada hari Ahad, selepas Solat Maghrib.
 
Semua Jemaah dijemput hadir. Harap Maklum & Sebarkan.
Wassalam.
 

Makluman Pemergian Isteri En Zaidi (Guru Silat Mangkabumi)

Inline images 1

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

 

Dimaklumkan bahawa isteri kepada Encik Ahmad Zaidi,(Guru Silat Mangkubumi) Blok C, Pangsapuri Seri Melati telah kembali ke rahmatullah lebih kurang jam 1.00 pagi tadi.  Jenazah kini berada di Surau As-Syakirin dan akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Bandar Seri Putra selepas zohor Jumaat.

 

Al-Fatihah.  Amin.

 

Wassalam.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

__._,_.__

Terkini: Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012

Inline images 1
Klik untuk pembesaran


Borang Penyertaan


Semua Penduduk Yang Budiman,

 

Tarikh tutup untuk penyertaan Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra pada 11 Mei 2012

sebelum atau selewat-lewatnya jam 5.00 petang.

 

Terdapat sebilangan skim-skim belum menghantar nama tim untuk pertandingan ini. 

 

Jangan berlengah-lengah lagi, majukan SEGERA untuk menyahut cabaran ini.

 

"Kalau padi katakan padi,

 

Tidak saya tertampi-tampi,

 

Kalau sudi katakan sudi,

 

Tidak kami ternanti-nanti".

 

Sekian, terima kasih.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB


Master of Engineering (Telecommunications) (M.Eng. (Telecommunications)) for June 2012 Intake

Master of Engineering (Telecommunications) (M.Eng. (Telecommunications))


Submission Deadline for June 2012 Intake: 21st May 2012 Classes begin:
4th June 2012

Beginning June 2012, the programme will be offered as both part-time and full time.

A new policy has been approved in the Management Committee to offer 20% discount to ex-MMU students to do any PG program, the condition is that these student must FIRST register as life-member of MMU Alumni.

About the Programme
The telecommunication technology and industry have been undergoing rapid development. The market has been exposed extensively to new technologies and services. In the meantime, communication costs have decreased significantly and will continue to do so at a greater extent. The changes are due to two primary factors: technology development and competitive forces.

In technology development, the focus is no longer only on the maximisation of data-carrying capacity of network systems but also on enhancing communication mobility and portability and data security. The telecommunication engineering profession has thus become more challenging than ever. It is vital for telecommunication engineers to keep abreast of the fast-changing technologies and market conditions.

The Master of Engineering (Telecommunications) programme of Multimedia University is a master programme that has been specially-designed based on the university's extensive research experience and industrial inputs to address the need of the engineers and other technical professionals in face of the challenges in the telecommunication industry.

The programme can potentially result in the following benefits:
•       Strengthening the understanding of fundamental and advanced communication concepts and principles.
•       In depth know-how in telecommunication fundamentals and advanced techniques.
•       Understanding and design know-how for telecommunication systems and networks.
•       Good understanding of the telecommunication industry and market forces.
•       Top-up for membership applications to the Board of Engineers Malaysia (BEM).

Entry Requirements
a.      a Bachelor's Degree with Honours or CGPA of 2.67 and above, in Electrical Engineering, Electronics Engineering, Telecommunication Engineering, Microwave and Communications Engineering or Optical Engineering from MMU or another recognized University; or
b.      a Bachelor's Degree with Honours or CGPA 2.00 and above, in a related field from MMU or equivalent from another recognized University and show evidence of at least one (1) year of relevant working or industrial experience; or
c.      any other academic qualifications equivalent to (1), as approved by the Senate.

English Language Proficiency Requirement:
The MMU Senate approved the following English Requirement for all postgraduate programmes by coursework:
i.      "In addition to the academic requirements, an applicant is also required to possess one of the following a minimum overall TOEFL score of 580 (paper based) or 237 (computer based) or 92 (internet based) ; or
ii.     a minimum IELTS overall band score of 6.5; or
iii.    a credit in 1119 English Examination; or
iv.     a minimum score of 580 in Multimedia University's English Language Proficiency Test; or
v.      a minimum MUET overall band score of 4; or
vi.     any other qualification which is of equivalent level as determined by the Senate of the University.

All applicants must meet the required English Language requirement before being admitted to the approved programme of study.

Upon the recommendation of the Faculty, the Senate may exempt a candidate from the English requirement if the candidate had obtained the Bachelor's or Master's degree using English as the sole medium of instruction or as one of the media of instruction. The Faculty shall interview the candidate and recommend to the Senate for exemption, where appropriate."

An applicant may be required to satisfy the Faculty through an interview and/or examination of their suitability to pursue the programme.

For further inquiry about the programme, please contact:
The Coordinator, Master of Engineering in Telecommunications,
Faculty of Engineering, Multimedia University,
63100 Cyberjaya, Selangor Darul Ehsan.
 Dr. Mohamad Yusoff Alias
(E-mail: yusoff@mmu.edu.my, Tel: 03-8312 5421, Fax: 03-83183029)


For more information, please refer to:
http://foe.mmu.edu.my/v2/main/postgrad/mengtele.html

Looking for RO/postgraduate students

Research Officer (RO) (2 positions available)


Project Title:

Efficient algorithm and scheme for spectrum mobility and dynamic resource management in Cognitive Radio Oriented Wireless Network for Green Communication

 

Project Leader: Dr. Mardeni Roslee, Faculty of Engineering, Multimedia University, Malaysia.

 

The objectives of this project are:

1. To investigate the inefficient use of frequency in Cognitive Radio Oriented Wireless Network.

2. To develop an algorithm for higher efficiency use of spectrum mobility and dynamic resource management in Cognitive Radio Oriented Wireless Network.

3. Recommend a new scheme that resulted from the evaluation of the developed algorithm for green communication.

 

 

Outputs Expected from the project:

To make better usage of available spectrum to achieve higher end-to-end quality of service for green communication, e.g., in throughput and/or delay performance.

 

 

1. The salary will be RM1,800-2,200 per month

2. The RO must help the project leader in all work associated with the research.

3. The RO may register for Master Degree by Research program (M.EngSc) or Phd with MMU.

 

 

Requirements:

1. A Bachelor's degree in Telecommunication, Microwave communication, Electronics Engineering, Physics or related fields.

2. Knowledge in 3G, 3.5G, 4G would be an advantage.

3. Good English proficiency.

4. Self-motivated and willing to learn.

 

If interested in the RO positions advertised above, please send CV directly to contact person below as soon as possible. It will based on first come first serve and short-listed candidates will be called for interview.

 

 

Contact Person:

Dr. Mardeni Roslee,

Faculty of Engineering,

Multimedia University,

Persiaran Multimedia, 63100 Cyberjaya,

Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

Email: mardeni.roslee@mmu.edu.my, Tel: 60383125481, 60192679897

Aktiviti Jemaah Muda Surau Al-Hijrah

 
 
            
  
.... dan barangsiapa yang menempuhi satu jalan demi mencari ilmu akan Allah mudahkan dengannya, baginya jalannya ke syurga
dan tidak ada segolongan manusia yang berhimpun di sebuah rumah di antara rumah-rumah Allah,
mereka membaca Kitab Allah (bertilawah) dan saling mempelajari isinya di antara sesama mereka kecuali pasti
akan turun pada mereka (kurniaan Allah berupa) ketenangan dan mereka diselubungi dengan Rahmat(Nya) serta
dinaungi oleh para malaikat dan
Allah menyebut nama-nama mereka (berbangga dengan mereka) di sisi para makhluk yang berada dekat dengan Allah...
                                                                                                                                                                                                                                                            [Sahih Muslim]
Terbuka kepada semua. Harap dapat dipanjangkan kepada Ahli Kariah persekitaran.
 
Wassalam.
 

Rakaman Forum Perdana di Masjid Al-Hasanah Jumaat Lepas

Rakaman video Forum Perdana yang melibatkan 2 warga BSP (Ustaz Nushi dan Ustaz Hasrizal).
Mudah-mudahan akan diadakan forum sebegini di BSP.
Untuk makluman Ustaz Nushi adalah AJK PPBSP dan juga Ketua Biro Agama dan Sosial (senarai Biro PPBSP 2012/2013).

http://www.youtube.com/watch?v=BE2jz6TE1Ao&feature=player_embedded

4 MEI 2012 (JUMAAT)

9.30 PM FORUM PERDANA

"Keluarga Bahagia Menuju Syurga"
1) Ustaz Hasrizal (Saifulislam)
2) Ustaz Fauzi Mustafa
3) Moderator : Ust Nushi Mahfodz (Pensyarah Kuis)


========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

Pendaftaran dilanjutkan: Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012

Inline images 1

Semua Penduduk Yang Dihormati,

 

Berlanjutan kepada penerimaan penyertaan bagi Pertandingan Badminton Bandar Seri Putra 2012 tidak mengalakkan, pihak penganjur telah memutuskan tarikh tutup penyertaan dilanjutkan daripada 04 Mei 2012 kepada 11 Mei 2012.  Sehubungan itu, tarikh pengundian juga ditunda daripada 08 Mei 2012 kepada 15 Mei 2012.

 

Diharapkan setiap skim dapat menyertai pertandingan ini dengan menghantar dua tim.  Sila lihat kepada pindaan peraturan dan borang penyertaan yang dikepilkan bersama.  Jom bersukan dan jangan lupa merebut hadiah-hadiah yang telah disediakan bagi pertandingan ini.

 

Mohon kerjasama semua pengerusi setiap skim memanjangkan berita ini kepada Biro Sukan masing-masing supaya dapat menyediakan tim-tim untuk pertandingan ini.

 

Sekian, terima kasih.

 

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

 

Posting sebelum: http://ppbsp.blogspot.com/2012/04/pertandingan-badminton-bandar-seri.html

Entri Terkini

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet