Terkini

Utusan Malaysia: Pengguna digalak guna meter individu

Dipetik dari Utusan Malaysia:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0127&pub=utusan_malaysia&sec=Kota&pg=wk_05.htm&arc=hive
ARKIB : 27/01/2009

Pengguna digalak guna meter individu

KUALA LUMPUR - Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) meneruskan kempennya untuk menggalakkan penduduk di perumahan bertingkat menggunakan meter individu dengan membuka kaunter pendaftaran di Presint 9, Putrajaya baru-baru ini.

Pengurus Besar Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syabas, Abdul Halem Mat Som berkata, kaunter pendaftaran itu dibuka bagi memudahkan penduduk mendaftar akaun individu, membuat bayaran serta mendapatkan penerangan lebih jelas daripada pegawai Syabas.

Menurutnya lagi, program itu akan membantu secara langsung Bahagian Pengurusan Hartanah (BPH) mempercepatkan proses permohonan pertukaran akaun pukal kepada akaun individu.

"Pegawai-pegawai Syabas ditempatkan di kaunter itu untuk membantu penghuni-penghuni mengisi borang, membuat penyemakan dan seterusnya memberikan kelulusan pada hari yang sama terhadap permohonan mereka," katanya.

Tambahnya, akaun meter individu boleh diaktifkan selewat-lewatnya pada 1 Mac ini setelah semua permohonan diterima daripada penghuni.

Menurut Halem lagi, Syabas menggalakkan pihak pengurusan bangunan yang masih belum membuat permohonan pertukaran kepada akaun individu supaya mengambil borang permohonan di pejabat-pejabat Syabas wilayah yang berdekatan dengan tempat tinggal mereka.

"Semua permohonan migrasi mestilah dibuat melalui pihak yang menguruskan bangunan sama ada melalui Badan Pengurusan Bersama (JMB), Persatuan Penduduk atau Syarikat Pengurusan Bangunan," jelasnya.

"Permohonan bekalan air secara individu hanya boleh dibuat sekiranya permohonan migrasi yang dibuat oleh pihak pengurusan sesebuah bangunan telah diluluskan oleh pihak Syabas," tegasnya.


0 comments:

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet