Terkini

Baner Kemerdekaan daripada ADUN Bangi

http://2.bp.blogspot.com/_emOGNhgP48w/THYZKrxzK9I/AAAAAAAAGm8/TucRg74_Kl8/s1600/merdeka+2010+_10X4X2.jpg

Selamat Menyambut
Hari Kemerdekaan ke-53
"Kita Lebih Merdeka Jika Tanpa Rasuah"

ADNS Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar


ADUN Bangi Singgah Memeriahkan Majlis Berbuka Puasa SRA-BSP

Dipetik dari http://srabandarseriputra.blogspot.com/2010/08/adun-bangi-singgah-memeriahkan-majlis.html

Bandar Seri Putra, 26 Ogos 2010.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs426.snc4/46883_425200363862_179473523862_4967432_2284201_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs397.snc4/46065_425200503862_179473523862_4967441_4365279_n.jpg
ADUN Bangi, YB Dr. Shafie Abu Bakar.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs211.ash2/47453_425200833862_179473523862_4967463_3212364_n.jpg
Tuan Hj. Mazwan, Ahli Majjlis MPKj Zon 24.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs383.snc4/44612_425200343862_179473523862_4967428_418714_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs360.snc4/44294_425200688862_179473523862_4967455_2749844_n.jpg

ADUN Bangi, YB Dr. Shafie Abu Bakar telah meluangkan masa untuk bersama-sama anak-anak, ibubapa dan guru-guru Sekolah Rendah Agama Bandar Seri Putra (SRA-BSP) di Majlis Berbuka Puasa & Solat Hajat. YB telah singgah walaupun mendapat jemputan agak lewat daripada sekolah dan telah menyampaikan sumbangan beliau untuk "pembinaan tangga di pos pengawal dan tempat wuduk tambahan" untuk sekolah. Sumbangan tersebut telah diterima oleh Naib Yang Dipertua PIBG, En. Iqbal Ismail. Turut hadir Ahli Majlis Zon 24 Kajang, Tuan Hj. Mazwan Johar.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs181.ash2/44375_425200203862_179473523862_4967422_3693562_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs381.snc4/44375_425200163862_179473523862_4967415_490072_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs381.snc4/44375_425200208862_179473523862_4967423_2070422_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs383.snc4/44612_425200368862_179473523862_4967433_5943043_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs383.snc4/44612_425200378862_179473523862_4967435_6279998_n.jpg

Majlis telah dimulakan dengan bacaan yassin sebagai usaha agar pelajar yang akan menduduki peperiksaan PSRA (Penilaian Sekolah Rendah Agama) berjaya dalam peperiksaan yang akan dilangsungkan seminggu selepas UPSR (Ujian Pencapaian Sekolah Rendah - di sekolah kebangsaan) 30 September - 5 Oktober (Khamis - Selasa). Seterusnya Guru besar Ustaz Khairul Amri Bin Jamian telah menyampaikan sepatah dua kata yang mengingatkan pelajar dan ibubapa bahawa PSRA juga penting untuk penempatan tingkatan satu nanti terutama untuk kemasukan ke sekolah menengah agama.

YB, Dr. Shafie Abu Bakar pula mengingatkan pelajar untuk bersaing secara sihat dengan pelajar-pelajar SRA Pekan Bangi yang merupakan antara sekolah rendah agama terbaik di sekitar Bangi. YB tahu bahawa pelajar SRA-BSP adalah bekas pelajar SRA Pekan Bangi dan seharusnya kesinambungan kecemerlangan tersebut dibawa ke sini walaupun sekolah ini adalah sekolah baru dan anak-anak yang akan menduduki PSRA adalah anak 'sulung' sekolah. YB juga tidak teragak-agak akan menyampaikan sumbangan kepada pelajar cemerlang PSRA apabila keluarnya keputusan nanti. YB berharap anak-anak terus berusaha dan tidak hanya menganggap UPSR sahaja yang penting untuk pelajar tahun 6.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs397.snc4/45983_425200663862_179473523862_4967450_4274830_n.jpg
Ustaz Khairul Amri, Guru Besar.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs201.ash2/46390_425200838862_179473523862_4967464_2270613_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs193.ash2/45585_425200823862_179473523862_4967461_3347472_n.jpg
YB Dr. Shafie Abu Bakar

Sejurus sebelum majlis berbuka puasa, YB telah menyampaikan sumbangan beliau untuk "pembinaan tangga di pos pengawal dan tempat wuduk tambahan" kepada wakil PIBG, En. Iqbal Ismail.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs201.ash2/46390_425200848862_179473523862_4967466_5635243_n.jpg
En. Iqbal menerima cek sumbangan YB Dr. Shafie Abu Bakar, ADUN Bangi.

Seterusnya hadirin-hadirat dijamukan dengan jamuan ringan dengan buah kurma dan pelbagai jenis kuih sebelum jemputan bersolat maghrib di surau sekolah.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs201.ash2/46424_425200523862_179473523862_4967445_4745125_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs421.snc4/46424_425200528862_179473523862_4967446_873719_n.jpg

Setelah solat maghrib, jemputan telah dijamukan dengan hidangan berat. Di anggarkan kehadiran sekitar 130 orang termasuk anak-anak SRA-BSP.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs363.snc4/44613_425201068862_179473523862_4967478_7754403_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs363.snc4/44613_425201058862_179473523862_4967476_6232128_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs183.ash2/44613_425201063862_179473523862_4967477_3066119_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs182.ash2/44474_425201043862_179473523862_4967473_3084379_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs428.snc4/47167_425201198862_179473523862_4967482_6032073_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs209.ash2/47241_425201543862_179473523862_4967504_4640374_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs428.snc4/47167_425201218862_179473523862_4967486_8065225_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs432.snc4/47568_425201353862_179473523862_4967492_6294616_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs409.snc4/47241_425201518862_179473523862_4967499_1340356_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs432.snc4/47568_425201383862_179473523862_4967498_3406667_n.jpg

Majlis seterusnya di teruskan dengan solat terawikh juga di surau sekolah. Diselangi dengan solat hajat dan juga solat witir.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs429.snc4/47241_425201548862_179473523862_4967505_219382_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs209.ash2/47241_425201553862_179473523862_4967506_6462706_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs409.snc4/47241_425201558862_179473523862_4967507_5623747_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs432.snc4/47552_425201663862_179473523862_4967509_7779010_n.jpg

Aturcara terakhir adalah tazkirah daripada ustaz yang dijemput daripada KUIS, Ustaz Mohammad Fuad, Dekan Fakulti Pendidikan, KUIS. Beliau juga yang telah mengimamkan solat 3-dalam1 (terawikh, hajat dan witir) sebentar tadi. Tazkirah beliau antara lain mengenai pesanan Loqman Al-Hakim yang boleh dijadikan pengajaran untuk anak-anak kemudian hari. Video rakaman tazkirah tersebut boleh dimainkan di bawah (dikemaskinikan kemudian kerana muat naik vidoe yang agak lama).

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs212.ash2/47552_425201668862_179473523862_4967510_8303307_n.jpg
Ustaz Mohamad Fuad

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs207.ash2/47006_425201678862_179473523862_4967512_4754772_n.jpg
Ustaz Misnan

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs412.snc4/47552_425201698862_179473523862_4967516_1439593_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs212.ash2/47552_425201703862_179473523862_4967517_3296735_n.jpg

Majlis berakhir sekitar jam 11 malam.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs406.snc4/46894_425201708862_179473523862_4967518_562268_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs317.snc4/41186_425201763862_179473523862_4967521_3305645_n.jpg

Album majlis boleh dipertontonkan di sini http://www.facebook.com/album.php?aid=201085&id=179473523862&ref=mf

Video majlis di sini http://www.facebook.com/pages/SRA-Bandar-Seri-Putra/179473523862?v=app_2392950137 (Dikemaskinikan kemudian)

-Ditulis oleh khaiatbsp untuk PIBG SRA-BSP-



Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Berbuka Di KUIS

Mempersembahkan Buku-Buku Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku

Kuis, 15 Ramadhan = 25 Ogos (Selasa):


Petang ini Duli Yang Maha Mulia Sultan Sharafuddin Idris Shah Ibn Al-Marhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah bersama anakanda Baginda Putera Mahkota Tengku Amir Mencemar Duli turun ke KUIS bagi berbuka puasa hari ke 14 Ramadhan, menunaikan Sembahyang Maghrib, Isya` & Tarawih bersama para pelajar dan para tetamu jemputan. Sebelum berbuka Majlis Penyampaian Sumbangan kepada pelajar-pelajar miskin lebih dari 300 orang disampaikan oleh Duli Yang Maha Mulia.


Hadir menyambut ketibaan Tuanku di Kuis ialah Y.A. B. Tan Sri Dato` Sri Abdul Khalid bin Ibrahim Menteri Besar Selangor, YB Dato` Dr. Hassan Mohd Ali Exco Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Inftra Struktur dan Kemudahan Awam, Y.B. Yaakob bin Sapari Exco Permodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan, ADNS Bangi, YB Dr. Che Rusli Che Mat Ahli Parlimen Hulu Langat,Y.B. Dato`Ramli bin Mahmud Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Y.B. Dato` Mohd Arif bin Ab. Rahman Pegawai Kewangan Negeri Selangor, Y.A.D Dato` Setia Haji Mohd Tamyes Bin Haji Abdul Wahab, S.S. Mufti Kerajaan Negeri Selangor, Dato` Hassan Nawawi YDP MPKj, Tuan Haji Zainal Abidin bin A`la Pegawai Daerah Hulu Langat, Profesor Dr Aizuddin bin Ahmad Rektor KUIS, Pembesar-Pembesar, Pegawai dan Kakitangan Kerajaan Negeri dan Daerah.



Selepas Majlis Penyampaian Sumbangan Acara Menjunjung Kasih dan Mempersembahkan Cenderahati kepada Tuanku oleh empat orang iaitu:

Dari Ybhg. Sdr. Farid Radhi yang mempersembhakan buku Terbitan Institut Kajian Hadith – Terjemahan Kitab Mukhtasar Hadith Sahih Bukhari. Sdr. Farid adalah Pengarah bagi Institut tersebut.
Sumbangan dari Tuan Haji Zainal Abidin A`la sebuah Peti Kayu dengan kandungan Dalaman – dari Pejabat Daerah Hulu Langat
Dari Dr. Shafie Abu Bakar ADNS Bangi
Dari Dato` Hassan Nawawi – Sebuah kotak berukuran lebih kurang 12`` x 6`` dari MPKj.

ADNS Bangi, Menjunjung Kasih di atas kehadiran Tuanku Mencemar Duli ke KUIS yang berada di DNS Bangi. Sebagai Bangi Bandar Ilmu, maka yang paling sesuai ialah mempersembahkan buku-buku kepada Duli Yang Maha Mulia Tuanku, iaitu sebanyak 12 buah buku. 10 buah daripadanya adalah merupakan Syarahan Pengukuhan Professorship tenaga-tenaga pengajar di UKM yang melibatkan bidang-bidang seperti bidang surgery, cardiology, kesihatan, canser, komunikasi, pengurusan, keagamaan, Alam Semesta dan Konflik & Keamanan Sejagat yang semuanya diterbitkan oleh Penerbit UKM. Sebuah buku ialah berjudul `Mengangkasakan Pengajian Tinggi` oleh Prof. Dr Zaini Ujang Naib Canselor Universiti Teknologi Malaysia diterbitkan oleh Penerbit UTM.Sebuah buku lagi `Madu Ilmu`, iaitu Kumpulan Puisi yang dihasilkan oleh ADNS Bangi, sejak belajar di UKM 1970, menjadi tenaga pengajar hingga bersara 1999. Buku puisi ini diterbitkan oleh Jabatan Persuratan Melayu UKM 1999 (168 halaman).



Majlis pada petang ini juga diisi dengan penerangan mengenai KUIS yang disampaikan oleh Rektornya Prof. Dr. Aizuddin Bin Ahmad yang baru dilantik, menurut Prof. Rektor: Kuis bermula dengan 61 pelajar 1995. Kini pelajar meningkat kepada 7,106 yang datang dari dalam dan luar Negara. Hingga kini KUIS telah mengeluarkan serama 7,740 graduan. Keluaran KUIS dianggap standing dengan universiti-universiti yang lain di dalam Negara. Hasil penyelidikan di KUIS pernah memenangi pengiktirafan dengan 2 mas, 2 perak dan 1 gangsa.

Menurut Prof. Rektor, kehadiran Tuanku pada kali ini adalah bagi kali ketiga, yang pertama bagi Merasmikan Pembukaan KUIS pada 25.5 2002 dan yang kedua kerana merasmikan Pertandingan Hafazan pada 29.6.2006.

Sekian.

RENUNGAN : Dimana kita selepas Sahur.?

From: Azmi Hamzah <azmi_k@ymail.com>

http://2.bp.blogspot.com/_o5v2LGyHVjE/Sz3KOfKm2kI/AAAAAAAAAvU/W0sTbLbWHEs/s320/w0022.jpg

Alhamdulillah.. bersyukur kita kepada Allah SWT kerana masih lagi memberi nafas kepada kita untuk kita berada di dalam saki baki bulan ramadahan yang masih ada. Alhamdulillah kerana masih lagi diberi kesihatan kepada kita, diberi kekuatan untuk kita terus mengabdikan diri kepada Allah di bulan yang penuh keberkatan ini. Puji untuk Mu Ya Allah kerana Engkau masih lagi memberi penghidupan ini untuk kita meneruskan sisa-sisa umur yang dianugerahkan kepada kita di atas muka bumi ini, sebelum kita di panggil untuk bertemu Allah nanti. 

Bulan Ramadhan adalah bulan yg penuh dengan keberkatan dan rahmat Allah, diganjarkan amalan dengan berlipat-lipat kali ganda, maka tidak hairan lah kalau kita tengok masjid-masjid dan surau akan dipenuhi dengan kaum muslimin dan muslimat di bulan Ramadhan ini demi untuk meraih pahala dan rahmat Allah yang telah dijanjikan, ianya akan menjadi pelik kalau di bulan Ramadhan masjid dan surau tiada orang, ini menjadi perkara yang pelik tetapi kalau di Bulan Ramadhan masjid dan surau penuh itu adalah perkara biasa. Justeru itu marilah kita bersama-sama orang lain berlumba-lumba untuk bersama-sama mereka untuk meraih sebanyak mungkin ganjaran yang ditawarkan oleh Allah kepada kita… semoga kita semua diberkati Allah.

Sebagai renungan bersama….

Rata-rata kita disini  adalah melayu muslim mukmim  dan kita akan marah bila ada orang mengatakan betul ke kamu ni muslim mukmin sebenar.. dan memang kita akan marah malah kita sanggup bertumbuk atau bergaduh dengan orang yang mengajukan soalan itu kepada kita demi nak mempertahankan muslim mukmim kita itu.. tapi itu kah caranya untuk kita mempertahankan apa yang dikatakan muslim mukmim itu... sedangkan hakikat sebenar untuk menjaga keislaman muslim mukmin kita itu adalah dengan mengikut perintah Allah SWT dan Seruan Nabi Muhammad SAW. Kita hidup kan syiar islam kita seperti solat berjemaah dan sebagainya.. apatah lagi keadaan sekarang yang kita berada di bulan Ramadhan yang penuh ganjaran dari Allah,  namun kita masih lagi gagal melaksanakan itu semua. Bila orang tanya kita marah tapi kita.. bagaimana?. 

Tidak di nafikan kita semua terdiri dari orang yang mengerjakan solat saya rasakan... mustahil kita sebagai seorang muslim  tidak menunaikan solat.. kerana ia tiang agama.. tapi setakat mana solat kita. .cukupkan dengan hanya solat dirumah.. dan itukah sifat nabi kita Muhammad saw dalam bab solat. Apa alasan kita.. tak sempat..? tak ada masa..? sibuk..? tak sempat dalam perjalanan balik kerja masuk waktu maghrib.. tapi isya' kita di mana  .. belum balik lagi masa tu .. (tapi Alhamdulillah di bulan Ramadhan ini Isya' ramai kerana kita datang untuk solat terawih.. agak-agaknyalah kalaulah di bulan Ramadhan ni tiada solat terawih rasanya kita lebih seronok melayan astro kat rumah lagi kot.. tapi disebabkan solat sunat terawih kita gagahkan diri kita untuk ke surau, sedangkan keutamaan adalah solat berjemaah tu..) 

Tapi persoalan utamanya  subuh kita di mana..  terutama di bulan Ramadahan ni.. majoriti kita rasanya bangun bersahur.. kerana semua orang tahu akan kelebihan bersahur tu.. sebagaimana sabda nabi.. 

Dari Anas radhiAllahu 'anhu, bahawa Rasulullah sallAllahu 'alaihi wasallam bersabda:  "Bersahurlah kamu sekalian kerana sesungguhnya di dalam sahur itu terdapat barakah."  (HR Bukhari & Muslim)

Rasanya tak sampai 10% yg tak bangun sahur, rasanya tak sampai 10% dari kita yang pergi kerja semasa azan berkumandang rata-rata kita pergi kerja adalah paling awal pun 6.30 pagi.. sebenarnya kita hanya beralasan dengan Allah sahaja.. kita mencari alasan dan kita fikir Allah boleh menerima alasan kita untuk kita tidak bersolat berjemaah di masjid dan surau.. 

Bukan untuk cuba menunding jari kepada sesiapa, tetapi  sekadar untuk memperbetulkan mana-mana yang dirasakan kurang betul kerana ianya masih ada ruang untuk diperbaiki.. kita mahu masyarakat taman kita menjadi satu masyarakat yang diberkati ...

Isu solat berjemaah ini merupakan isu terpenting umat Islam di kala ini. Ketika masjid-masjid sunyi dari manusia-manusia untuk tunduk dan sujud bersama pada Tuhan Pencipta Alam, umat Islam terus dihenyak dengan kehinaan. Kehebatan umat Islam yang suatu ketika dahulu digeruni oleh kawan dan lawan, kini semuanya hanya mainan ilusi.  

Langkah pertama dalam menjadikan umat Islam sebagai umat yang disebut sebaik-baik umat yang menyeru kepada kebaikan dan mencegah kepada kemungkaran serta beriman kepada Allah adalah melalui solat berjemaah. Di situlah terletaknya kunci kemuliaan umat Islam. Penjamin kepada kehebatan umat Islam adalah terletak pada solat subuh. Jika solat subuh kita pada hari ini boleh dipenuhi seperti penuhnya masjid-masjid ketika hari jumaat, pasti umat Islam tidak akan dihina sebegini rupa di atas muka bumi ini lagi, dan pasti PALESTINE akan jatuh semula di tangan umat Islam. 

Kita sedar itu semua.. tapi kita gagal untuk melaksanakannya..kerana apa? Kerana kita gagal berakhlak dengan akhlak seorang muslim.. kita akan marah kepada orang.. jika orang menyindir kita, kamu ni islam ke tidak .. dah tentu kita marah kerana mempertikaikan keislaman kita.. tapi apa yang kita buat untuk islam yang kita pegang… nak datang solat berjemaah pun susah.. berkira sungguh waktu kita dengan Allah.. sampai tak sempat dah kita nak menjenguk Surau atau Masjid untuk solat berjemaah.. sampai kita tak sedar bahawa waktu tu Allah yang bagi kepada kita… kalau kita rasa tak sempat sangat nak datang solat berjemaah minta dari Allah waktu yang lain yang bukan waktu yang Allah bagi tu.. boleh ke..?

Ketika ini kita sibuk mencari kesenangan dunia untuk kita, keluarga kita anak-anak kita. Kita kurang perihatin pada membangunkan jiwa manusia yang mengurus dan mentadbir ini. Kita masih lagi gagal menjadikan solat jemaah sebagai satu  keutamaan. Ingatlah, umat Islam terdahulu jiwa mereka subur dengan kesatuan. Solat jemaah itu mencerminkan KESATUAN JIWA, KEJERNIHAN HATI. Perasaan rindu dan kasih sayang tersemai hasil dari solat berjemaah. Inilah yang menyebabkan masyarakat kita buta perasaan. Kasih sayang sudah hilang, anak dibuang , dibunuh, budak-budak kecil diperlakukan teruk dari binatang. Pembunuhan , tuduh menuduh, memfitnah ,dan lain-lain isu masyarakat semuanya hasil dari hilangnya nilai kasih sayang dari jiwa umat Islam kita pada hari ini. Hilangnya perasaan ini adalah hasil dari hilangnya nilai berjemaah, hilangnya nilai kesamaan dari kosongnya masjid dan surau terutama surau kita  dari solat berjemaah. Marilah sama-sama kita pupuk kembali nilai kasih sayang dalam jiwa kita dengan memulakan langkah hidup dalam jemaah, solat berjemaah. Moga-moga, di bulan yang penuh keberkatan ini kita mendapat hidayah Allah semoga keluarnya kita dari Madrasah Ramadahan ini menjadi seorang muslim yang jiwanya dekat dengan surau dan masjid dan permulaan ini akan memulakan langkah kita ke arah suatu tamadun ummah yang kembali memartabatkan nilai kemanusiaan, nilai umat Islam yang sudah lama kita impikan memimpin dunia ini.

Wallahu alam

Azmi Hamzah

Nota: Ustaz Azmi adalah salah seorang imam tetap di surau Al-Hijrah.

Dipetik daripada: http://surau-al-hijrah.blogspot.com

KUTIPAN ZAKAT FITRAH TAHUN INI BAGI KARIAH BSP

Dipetik daripada: http://www.bandarseriputra.info/2010/08/kutipan-zakat-fitrah-tahun-ini-bagi.html

Salam Ramadhan kepada semua Muslimin/Muslimat Warga BSP. Bagi kemudahan tuan/puan semua, kutipan Zakat Fitrah tahun 1431H bersamaan 2010 di Surau AsSyakirin akan bermula pada 25hb.Ogos 2010 (Rabu). Masa kutipan adalah sebelum dan selepas setiap waktu Solat Fardhu dan Terawih, manakala Amil adalah Tuan Haji Rani (Pengerusi Surau AsSyakirin). Selain Surau AsSyakirin, Surau AL Hijrah juga menjalankan kutipan Zakat Fitrah untuk tahun ini.

Kepada mana-mana AJK Surau yang ingin kutipan Zakat dijalankan di Surau masing-masing. bolehlah berhubung terus dengan Tuan Haji Rani 0193656514.

Sekian, terima kasih.

Wassalam,

Surau AsSyakirin

Program surau BSP

Assalamu alaikum wr wbwm.
 
Datuk/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari sekelian,
 
Program ramadhan terdekat:
Surau Seri Dahlia
1. Tazkirah Nuzul Quran
2. Tarikh 26 Ogos 2010
3. Masa selepas solat tarawih
4. Penceramah: Us Mohd Noor (KUIS)
 
Surau Seri Dahlia
1. Kuliah Subuh
2. Tarikh 27 Ogos 2010
3. Masa selepas solat subuh
4. Penceramah: Us Abu Zaki (KUIS)
 
Surau Asy Syakirin
1. Penyerahan cek sumbangan Masjid Al-Mustaqim dan Tazkirah Ramadhan
2. Tarikh 28 Ogos 2010
3. Masa selepas solat tarawih
4. Penyampai dan penceramah: YB Dr Shafie Abu Bakar
 
Semua dijemput hadir.


Wassalam terima kasih.
 

Ahmad Yusof 019-359 8489

JOM BINA MASJID AL MUSTAQIM BANDAR SERI PUTRA. MAYBANK ISLAMIC 562834-504024. CIMB ISLAMIC 12370000608108. BANK ISLAM 12029010059585. SEBULAN RM50 SEBANYAK 20 KALI INSYAALLAH. 


Agihan bubur lambuk percuma 27 Ogos 2010

Assalamu alaikum wr wb wm.

 
Datuk/Tuan/Saudara yang dimuliakan,
 
InsyaAllah pada 27 Ogos ini agihan bubur lambuk percuma akan dibuat bagi kali ketiga dan pada hari itu adalah hari cuti sempena Nuzul Quran. Oleh itu saya berharap sangatlah bagi semua pengerusi dan AJK persatuan penduduk dan skim yang tidak bekerja dapat turun sama-sama. Alhamdulillah, pada minggu lepas saya telah ditemani oleh Pak Rano, Burhan dll. Terima kasih. Butiran agihan:
1. Tarikh: 27 Ogos 2010
2. Hari : Jumaat
3. Masa : 5.00 petang (Harap dapat turun awal bagi membantu mengambil, menyusun dll)
4. Tempat: Sales Gallery BSP


Wassalam terima kasih.
 

Ahmad Yusof 019-359 8489

JOM BINA MASJID AL MUSTAQIM BANDAR SERI PUTRA. MAYBANK ISLAMIC 562834-504024. CIMB ISLAMIC 12370000608108. BANK ISLAM 12029010059585. SEBULAN RM50 SEBANYAK 20 KALI INSYAALLAH. 


Kenali ahli majlis mpkj zon24

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Salam Perkenalan ahli majlis mpkj zon24...

TUAN HJ. MAZWAN BIN JOHAR

No 13-1, Jalan Seri Putra 2/5C,
Bandar Seri Putra Bangi,
43000 Kajang,
Selangor Darul Ehsan.

Tel: 012-2809097
Pej:
Faks: 03-90756111
Email:
mazwan@mpkj.gov.my


Ahli Jawatankuasa:

1. Jawatankuasa Kecil Perkhidmatan Bandar
2. Jawatankuasa Kecil Undang-Undang dan Pengurusan Sumber
Manusia
3. Jawatankuasa Task Force Suasa Effektif
4. Jawatankuasa Kecil Pelesenan
5. Jawatankuasa Audit dan Pengurusan Korporat
6. Jawatankuasa Task Force AFSB / RDF

Pembantu Tadbir (PT) kepada Ahli Majlis MPKJ zon24...

En. ROSLI BIN KAMIRAN
No 16B (Tingkat 3), Jalan Seri Putra 1/5,
Bandar Seri Putra, Bangi,
43000 Kajang, Selangor.


TEL: 012-3165959

http://www.mpp24.blogspot.com/

Entri Terkini

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet