Terkini

VISTA pun melaksanakan ibadah korban

Sekadar makluman bagi yang ingin mengerjakan solat sunat Aidiladha di Masjid KUIS, solat akan bermula tepat jam 8.00 pagi. Kemudian akan diikuti dengan ibadah korban. Warga Mawar di seru untuk sama-sama membantu ibadah korban di KUIS.

Selain itu, bagi yang berkelapangan pada hari Sabtu, surau Vista juga melakukan ibadah korban selain surau As-Syakirin dan SP5.


Di maklumkan juga pihak Surau Al-Mustaqim, Vista Seri Putra akan di adakan pada 28hb Nov 2009 (Hari Sabtu). 4 ekor lembu akan di korbankan pada hari tersebut.
Majlis akan bermula dengan Sarapan Pagi beramai ramai di perkarangan surau (Pot luck), di ikuti dengan majlis korban dan jamuan tengah hari.
Poster dan flyers telah di edarkan oleh pihak AJK surau dan di harap penduduk Vista yang berkesempatan dapat hadir memberi bantuan.

Solat Aidil Adha dan korban di Surau As Syakirin

Ini satu lagi maklumat. Surau As-Syakirin juga mengadakan solat Aidiladha dan melakukan korban pada keesokan harinya. Maka, solat raya warga Mawar boleh dilakukan sama ada di KUIS, TIP andt BSP.

Solat Aidil Adha dan korban di Surau As Syakirin

Salam kepada semua Muslimin&Muslimat. Sempena Hari Raya Aidil Adha 1430 Hijrah bersamaan tahun 2009 ini adalah dimaklumkan bahawa Surau As Syakirin Bandar Seri Putra akan mengadakan:-

  1. Solat Sunat Aidil Adha pada 27hb. November 2009 (Hari Jumaat) bermula jam 8.30 pagi dan
2.Majlis korban pada 28hb.November2009 (Hari Sabtu) bermula jam 8.30 pagi. Sebanyak empat (4) ekor lembu akan di korbankan pada tahun ini. Muslimin&Muslimat dijemput hadir ke majlis korban ini.

Bagi yang berhajat daging korban boleh mendapatkan kupon dari AJK Surau As Syakirin mulai sekarang.

PENGERUSI DAN AJK SURAU AS SYAKIRIN BANDAR SERI PUTRA MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA KEPADA SEMUA WARGA BANDAR SERI PUTRA.

Sekian,wassalam.

Pengerusi Surau As Syakirin

Solat Aidiladha 2009 di Surau Al-Ikhlas Taman Impian Putra

Selain di KUIS yang mengadakan solat Aidiladha, surau kat Taman Impian Putra (TIP) juga akan mengadakan solat yang sama. Warga Mawar boleh pilih mana-mana yang berkenan di hati. Di KUIS jangan lupa yang selepas solat, aktiviti korban akan dijalankan.

Solat Aidiladha 2009 di Surau Al-Ikhlas Taman Impian Putra


Assalammualaikum..
Pengumuman kepada semua Penduduk-Penduduk TIP yang tak balik kampung ... Solat Sunat Hari Raya Korban 2009 bersamaan 10 Zulhijjah 1430H akan di adakan pada masa berikut:

Tarikh :27 November 2009 (Jumaat)
Masa :8.30 Pagi
Bertempat : Di Surau Al-Ikhlas Taman Impian Putra

Di jemput semua ahli qariah yang tidak balik ke kampung, boleh lah menunaikan kewajipan anda di Surau Al-Ikhlas Taman Impian Putra Bangi . Insyaallah

Bantuan Diperlukan : Ibadah Korban Masjid Al-Azhar KUIS

Baru dikemaskini

Salam,

Ini saya petik daripada forum Putra-mahkota.com.
http://putra-mahkota.com/forum/index.php?topic=2858.msg28174#msg28174

Diharap kita dapat membantu pihak KUIS.

=============================================================

Assalamualaikum tuan...

terlebih dahalu saya ingin memperkenalkan diri saya. saya Muhammadon bin Ahmad Tajudin, merupakan sebahagian daripada penghuni bandar seri putra. dahulu saya merupakan pelajar di sini. saya masuk KUIS pada Mei 2005. tetapi kini saya merupakan kakitangan sepenuh masa Masjid Al-Azhar KUIS. kini diamanahkan sebagai jawatan Penolong Eksekutif.

Untuk makluman, Masjid Al-Azhar KUIS akan mengadakan Ibadah Korban pada hari Jumaat, selepas solat Hari raya. Jumlah lembu pada tahun ini adalah sebanyak 4 (Empat) ekor. pagi tadi* pihak kami bermesyuarat, ingat nak buat pada hari sabtu. akan tetapi, disebabkan kekangan & komitmen dari AJK Masjid yang lain pada urusan dan kawasan perumahan masing-masing, terpaksa juga diadakan pada hari jumaat setelah mengambil pelbagai pandangan. kebetulan pelajar KUIS sekarang sedang bercuti, jadi pihak kami kekurangan tenaga serta kesuntukan masa untuk menyiapkan sembelihan tersebut.

saya ingin bertanya, adakah saya boleh dapatkan pertolongan penduduk melalui persatuan penduduk di putra-mahkota? kalau dapat, bagaimana? saya berharap ianya mendapat kerjasama penduduk di sekitar sini. sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya terus di talian 013-9700237.

terima kasih di atas segala bantuan. semoga Allah mempermudahkan urusan kita semua.

Detail Seperti Berikut :

Tarikh : 27 Nov, 2009
Masa : 0900 pagi
Location : Perkarangan Masjid Al-Azhar Kuis
Contact Person : Muhammadon bin Ahmad Tajudin
Phone : 013-9700237
Nota : 4 ekor lembu akan dikorbankan

Kongsi pengalaman dengan JMB lain.

Saya biasa mendapat email atau telefon minta pandangan berkaitan dengan pengurusan JMB. Saya berpendapat, saya bukanlah orang yang sesuai untuk rujukan mereka tetapi apa yang boleh saya katakan hanyalah berdasarkan pengalaman menguruskan JMB Seri Mawar. Itu pun tidak akan sama sebab komuniti Seri Mawar akan berbeza dengan komuniti lain. Ini saya kongsikan satu petanyaan daripada JMB lain dan jawapan saya.

Rohaya (bukan nama sebenar) menulis:
ok...big problem skrg kat tpmt saya ramai yg tak nak bayar maintenance fee, tapi nak mcm2 semua elok. Lagi satu kat sana ada guna touch n go system tak utk entrance? ada apa2 cadangan nak control masalah yg tak bayar ni?
Jawapan saya:

Masalah itu adalah masalah sejagat. Apa yg boleh kita buat:

  1. Kempen kesedaran perlunya bayaran mantenance fee. Perlu buat berterusan.
  2. Mengajak penduduk untuk sama2 bergotong-royong menjaga kebersihan.
  3. Amaran tindakan undang-undang mengikut Akta 663
  4. Melaksanakan undang-undang Akta 663
  5. Menunjukkan kesungguhan JMB untuk menjaga kawasan bersama
  6. Telus dan jujur dalam sebarang urusan JMB
  7. Dapatkan seramai mungkin penduduk untuk turut sama menyumbang idea untuk kebaikan pangsapuri (ajak mesyuarat sekali)
  8. Tunjukkan JMB professional dalam menangani urusan seharian (cuba selesaikan masalah penduduk secepat mungkin)

Itu serba sedikit yg dapat saya kongsi.

UPSR 2009

UPSR 2009


Hari ini keputusan UPSR tahun 2009 telah diumumkan. Saya mendapat SMS dari SU PIBG Sekolah Kebangsaan Bangi memaklumkan berkenaan keputusan cemerlang yang telah diraih oleh SKBangi pada tahun ini. Fakta UPSR SKBangi tahun 2009 :-

  1. 36 orang murid mendapat 5A (termasuk 1 calon tumpang)
  2. 23 orang murid mendapat 4A 1B dan
  3. 2 orang murid mendapat 4A 1C.
Ini adalah antara pencapaian paling cemerlang yang telah diraih oleh SK Bangi.

Tahniah di ucapkan kepada SEMUA WARGA SK Bangi.

Jenayah: Pecah Kereta D'Puncak Aman

Semua Penduduk Yang Dihormati,

Laporan diterima mengenai kes pecah kereta jenis Wira Aeroback yang telah berlaku di No. 15, Jalan Seri Putra 2/3H (D’Puncak Aman). Mangsa menyedarinya apabila hendak keluar menghantar anak ke sekolah pada 16 Nov 2009 lebeh kurang jam 6.45 pagi. Semasa kejadian kereta tersebut diletakkan di luar pagar rumah. Saspek memecah cermin tingkap kereta dibahagian pemandu dan keadaan dalam kereta berselerak tetapi tiada barang-barang yang dilaporkan hilang. Ini adalah kes yang pertama berlaku di perumahan D’Puncak Aman. Sejak perumahan ini dibuka dan diduduki tiada apa-apa kes jenayah yang pernah dilaporkan di kawasan ini.

Diharapkan makluman ini dapat dikongsi bersama oleh seluruh penduduk BSP mengenai kes-kes jenayah yang masih berlaku di dalam BSP seperti pecah masuk rumah, curi kereta/motorsikal, pecah masuk kereta dan sebagainya. Supaya kita semua sentiasa di dalam keadaan beringat-ingat dan tidak leka atau terlupa untuk menentukan harta benda kita sentiasa di dalam kedudukan selamat. Walaupun berbagai cara telah dilakukan oleh semua penduduk dengan mengadakan kawalan, rondaan dan pemerhatian begitu juga dengan rondaan kawasan yang dilakukan oleh Polis namun penjenayah ini masih mempunyai ruang untuk bergerak menjalankan aktiviti mereka.

Bersama-samalah kita mencegah dan membenteras jenayah. Sila salurkan maklumat-maklumat jenayah yang pernah dan telah berlaku dikalangan kita supaya dapat digunakan sebagai ingatan dan digunapakai cara-cara pencegahannya.

Sekian. Salam hormat.

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

Forum PM Bikers


Bagi pemilik atau penggemar motor besar, bolehlah layari forum PM Bikers (Putra Mahkota Bikers). Salah sorang pemilik Mawar (Zaki) pun selalu join geng motor ni.

Pautan: http://www.pmbikers.com/

Ibadah Korban 1430H (2009)

Ibadah Korban 1430H (2009)

Salam kepada semua warga BSP.

InsyAllah Aidil Adha akan disambut lebih kurang 3 minggu. Sempena Aidil Adha tahun ini surau AsSyakirin BSP sekali lagi akan mengadakan Ibadah Korban pada Hari Raya kedua , sementara itu masih ada Satu (1) bahagian lembu untuk tuan2&puan yang berhajat untuk membuat korban pada tahun ini.

Harga 1 bahagian adalah RM350.00 sahaja. Kepada yang berhajat boleh menghubungi Pengerusi Surau AsSyakirin BSP Tuan Haji Rani No Hp 016-4460838 untuk keterangan lanjut.

Sekian, Wassalam

Tasik Idaman, Bangi


Bagi yang bertukar selera dan melaku aktiviti-aktiviti yang berlainan seperti memancing, karaoke, paintball dsb.

Maklumat berkenaan boleh dilayari di http://tasikidaman.blogspot.com/








View Larger Map

Komen ADUN Bangi mengenai aduan ke MPKj

Menariknya tulisan ADUN Bangi hari ini mengenai berapa lama masa diambil untuk sebarang laporan. Baca dibawah.

Friday, November 6, 2009

Berapa Lama Sebuah Aduan Kecil Untuk Diambil Tindakan ?

BBB, 18 Zulkaedah = 6 November (Jumaat):

Pagi ini setiba ADUN di MPKj untuk menghadiri Mesyuarat Bajet MPKj 2010, ADUN menerima telefon berlaku kemalangan di jalan susur masuk ke Seksyen 16 di tepi traffic light semasa hujan dan air bertakung di tepi jalan rendah dan tersekat dari mengalir ke longkang di tepi jalan (Kepastian dibuat dari Stesyen Petrol Shell Seksyen 16 kemalangan berlaku sebanyak dua kali pada Rabu 4 November sahaja – tidak masuk kes-kes sebelumnya).

ADUN amat merasa kecewa aduan mengenai perkara ini telah dibawa ke Mesyuarat MPKj sejak tiga bulan yang lalu dan telah diminit dan disah dan perkara ini ADUN sebutkan kepada Dr. Tajul Ariffin Noordin yang tiba ke MPKj pagi ini. Menurut beliau perkara ini juga dibawa ke Mesyuarat bersama JKR. Bayangkan isu begitu kecil dan aduan telah dibuat hingga ke peringkat atas dan hingga kini belum diambil tindakan. Berapa lama satu-satu aduan untuk diambil tindakan ? Aduan ini adalah secara rasmi melalui Wakil Rakyat dan dibincang di MPKj dan JKR tidak dapat diselesaikan dalam kadar segera. Bagaimana dengan aduan dari rakyat biasa ? Apakah bila berlaku kematian baru tindakan hendak diambil ?

Pecah Masuk Rumah

Kat Melati pun dah ada kes. Harap warga Seri Mawar juga berhati-hati dan jangan lalai untuk mengelak perkara tak diingini.

Semua Penduduk Yang Dihormati.

Satu kes pecah masuk rumah telah berlaku pada hari ini, 04 Nov 2009 di Blok D-1-6, Pangsapuri Seri Melati. Penghuni meninggalkan rumah lebeh kurang jam 7.00 pagi dan balik ke rumah lebeh kurang jam 1.30 tengahari mendapati rumahnya telah dipecah masuk melalui pintu belakang (dapur). Barang-barang yang hilang ialah sebuah Lap-Top, sebuah Decoder Astro, sebuah telefon bimbit, sebuah guitar dan tabung duit siling.

Sekian, dimaklumkan.

Norizan bin Hj Sulaiman

BHDSB

Buletin D'Mawar, Siri 5, November 2009



Buletin kembali selepas 2 bulan tidak dikeluarkan. Kali ini dengan lebih banyak maklumat. Ianya akan dikepilkan dalam bil November dan juga akan dikepilkan di papan tanda JMB. Format pdf boleh diperolehi di sini.

Entri Terkini

Malinglist Terkini

Related Posts with Thumbnails

Kalendar

Maklumat Setempat

Pihak Berkuasa Berkaitan

Malaysiakini

Berita Harian

ESPNsoccernet